Leta i den här bloggen

söndag 23 september 2012

The LJUSNAN-festen!

Ljusnan fyllde 100 bast igår - och jag var bjuden på det roliga kalaset!
 Som sig bör blev jag också bjuden till Edsbyns representationsvilla (det Eliassonska residenset) på snittar och fördrink. Där gicks de i Harlequinroman-trappan. Först värdparet dårå:
Machomännen:
Eleganterna:
Den vingliga: 
 
De som slapp grodperspektivet:
Vad Maria och hanen hade på sig? Jo, Maria har en klänning från Buy my outfit, och hanen bär förstås italiensk design.

Efter trappgång bar det av till Tuppens på THE Ljusnan-kalaset. Bildkvalitetskänsliga läsare varnas, men när Katarina Hansson m.fl har lagt ut sina bilder kanske jag kommer att stjäla några och göra ytterligare inlägg.
Klänningssamlerskan (?) Johanna lyste upp med Gränna-randigt.
Agneta och Frida var på plats. Stort! 
Några aliens blev fotade av ... 
Jerker!
En rakt igenom lyckad afton. Tack Ljusnan!

5 kommentarer:

  1. Hoppsan, jag som trodde att det bara var Ljusnanfolk bjudna. Nu blev jag avis. :)Ok, mitt förhållande till Ljusnan är väl att likna vid någon slags hat-kärlek så det var inte så konstigt... Fick i alla fall leverera violinist-Viktoria och Sinatrasubstitut-Anton till festen. Hoppas de skötte sig!

    SvaraRadera
  2. Violinisterna skötte sig verkligen bra. Så elegant att de satt vid entrén, men Sinatrasubstitut-Anton hmmm ...?

    SvaraRadera
  3. verkligen en pust av vackra folket jag hurrar för er - viveka

    SvaraRadera
  4. Hade varit så himla fränt att få se minstingen Anton på scen i lördags. Hans dröm är att bli musicalartist. Han körade, dansade och sjöng Fly me to the moon, på Ljusnanfesten. Och lyckades fastna med västknapparna i klänningen på en flicka han lyfte under ett nummer... Så söta! :)

    SvaraRadera
  5. Esteterna var i största allmänhet UNDERBARA! Missade dock mkt eftersom jag liksom satt under en balkong och hade svårt att uppfatat allt. de rörde sig dock i lokalen, så ibland var jag med och när det blev opera dristade jag mig till att gå fram och lyssna. Stort hak det där Tuppens ju.

    SvaraRadera