Leta i den här bloggen

lördag 20 november 2010

40-års kalasen har rullat igång.

I år har jag sumpat Essans 40-årskalas, varit på Tobas(es) "skiva" och iafton är det dags att fira Lisa. Då detta är en nästintill renodlad klä-blogg reder vi ut hur det såg ut när jag och Lisa blev kompisar. Hemmatillverkade kläder i blanka material och hemkokt sprit var självklara inslag, även om  nedanstående bild vittnar om att vår väg mot att byta hemkokt mot kvalitetsviner hade påbörjats. Jag anar en flaska Villa Franca på bordet, troligen tillhörande, Hilis (som nog ägde ... 15 mönstrade blusar som alla gick i samma kulörer som den nedan). 
Undertecknad hade tuperat, sockervattnat hår och lappade pantalonger, Söstra hade mer klass och välsprayat hår, Diana Ross besökte Jacobs stege iklädd paljetter, men så har hon ju också alltid varit konsekvent i sin stil, dvs att alltid pardonlöst gnistra.

 
För övrigt så var Lisas dotter en av "mina vänners barn" som jag fick äran att använda som Barbies en söndag i oktober ...

6 kommentarer:

  1. Underbara bilder man minns det som igår :)Vi ses i kväll/Carina

    SvaraRadera
  2. Längtar nog lite efter fluff-hår-tiden... Men allt kommer ju tillbaka förr eller senare. Visst vore det ett fräsch alternativ idag till den dominerande hairextensions- och plattångslooken?

    SvaraRadera
  3. Ja kära nån vilka toppenpinglor. Blusen är nog dock bland de fulaste jag har ägt.

    SvaraRadera
  4. Spegelvägg oxå. Det är inte så inne nuförtiden va? Justja...detta är en kläblogg.

    /joel

    SvaraRadera
  5. Henrik Schyffert sade i sin show om 90-talet att han hade sin "heta period" i mitten av 90-talet och att han därefter fastnade i den stilen. Jag har på riktigt haft stökigt med att skilja mig från fluffigt hår, och det vette tusan om jag inte tycker att spegelväggar är lite fina?

    SvaraRadera
  6. Följer man Lisas blick ser man att det är dags
    för en prilla.....

    SvaraRadera