Leta i den här bloggen

söndag 6 februari 2011

Onödigt och alldeles underbart!

Hade kalas för en väldigt liten skara folk igår. Det var jag, han'n och en Robin som ... äh, tar det en annan gång. En hel hög med paket till mig dårå, och i ett av dem låg detta ...


Blev så kär i halsbandet och broschen att jag haft sömnproblem. För vad har man för klä'r till så fina smycken (från bästa, Antikt Gammalt & nytt såklart) ... Jag som på allvar brukar använda julgranspynt som smycken. Känner att det måste till nåt åt det här hållet ju:

Ja, det får bli en inköpslista bestående av Haute couture!

6 kommentarer:

  1. Människor som håller av en på rätta sättet vet också vad man vill ha, det är bra! Häftigt snyggt! Håller helt med dig om att smyckena borde matchas med något alldeles extra i klädväg. Förresten måste du passa på den här veckan och göra något speciellt som passar en kvinna på 30+. För nästa vecka då hör du till en annan skara... :)
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Hur är läget på "den andra sidan"? /U-M

    SvaraRadera
  3. Jo jag har ju många års erfarenhet nu av den andra sidan strecket...
    Jag har bestämt mig för att det är ok. Nu närmar jag mig 50 med stormsteg och det är också ok. Det gäller att njuta av stunden.

    För några år sedan upptäckte jag att om en man vände sig om på gatan så var det inte längre för att ge mig ett uppskattande ögonkast. Blicken var ägnad någon av döttrarna. Det var en oförberedd insikt. Men det är självklart ok.

    Men det är ju så att...
    ...sällan uppskattar man att man är ung, förrän man förlorat ungdomen...

    Jag vill verkligen inte vara ung igen, men jag önskar att inte allt skulle gå så fort. Stanna tiden, jag vill vara just här och just nu LÄNGE.

    SvaraRadera
  4. Det är väl de där förändringarna man inte riktigt hade förväntat sig/"tänk på" som blir de otrevliga. Finns väl ingen som på riktigt har problem med några skrattrynkor ... Vi fixar det nog - både du och jag. Klänning till halsbandet däremot .../U-M

    SvaraRadera
  5. Otroligt fina smycken!!! hoppas du finner många tillfällen att bära dem till!!

    SvaraRadera
  6. Jojo. Köpte ett tyg igår, men det gör nog inte givaren (hanen) glad, för mitt humör brukar tryta när jag tar fram saxen och symaskinen.

    SvaraRadera