Leta i den här bloggen

måndag 27 februari 2012

Tack för en härlig natt!

Eftersom jag inte har sett The Artist och eftersom detta är en kläblogg:
Ett rätt av tre. Jag tänkte väl lite "för europeiskt". Berenico Bejo valde mintgrönt av Elie Saab.
Men hon får dessvärre ingen medalj. Bronset går till Gwyneth (jag kallar dem vid förnamn). Vet egentligen inte om jag röstar på Gwyneths skönhet (vad är det hon äter nu igen ... makrobiotiskt nånting?) i kombination med valet av designer (Tom Ford), men jag blev ... som de säger i Hollywood ... Blown away!
Silvret går till Rooney. I närbild var tyget utsökt och i kombination med den där luggen, den hyn ... Förtjusande!
Och guldet går till dessa damer som gjorde en gemensam entré. Ingen av dem har någonsin klätt sig tråkigt under en Oscarsgala (möjligen Cameron när hon bar en svart, axelnbandslös klänning för några år sedan). Kan tänka mig att en och annan förespråkare av "less is more" som räds allt som kan tendera att vara lite "tacky" kommer att såga Jennifers val av klänning, men de har i så fall fel.
Jaha! Bara vita klänningar alltså. Har ingen förklaring till varför, men så blev det. Nu marsch i säng. Kl 13:00 väntar: svara på mail, putsa på slutrapporten, vidare till kommuntantsträningen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar