Leta i den här bloggen

lördag 14 februari 2015

Näsor - igen.

Om det är sant att näsor och öron växer hela livet tycker jag att det förstnämnda är h'ärligt och att det sistnämnda är förfärligt. De flesta av mina favoritmänniskor (ni vet vem jag är gift med) har rekorderliga näsor och därmed karaktär. Citerar Diana Vreeland med dessa foton från boken, The Eye has to travel:
 
Så när min mans yngste son lade ut denna bild av oss på Instagram och puttrade nåt om näsor blev jag mallig i dubbel bemärkelse. Dels för att jag får vara med på bild med en så snygg människa och dels för att vi har så snygga näsor.
Min bror, Björn har också en sanslöst snygg näsa.
Liksom Cate och Rossy ...
Och naturligtvis Vreelandskan herself. Gud gjorde inte många misstag när hen skapade David Bowie, men lite kraftigare näsa hade han väl kunnat begåvats med.
 

2 kommentarer:

  1. I have a really big nose!! And I am always attracted to men with big noses... And eyebrows!

    SvaraRadera
  2. Great post! My nose functions, which is very good. You and your husband have excellent noses! Ha. I like noses of distinction.

    SvaraRadera