Leta i den här bloggen

tisdag 8 november 2011

The Statoilklänningen

Vem behöver bo i en storstad för att få tag i vintage-rariteter när man kan få klänningar levererade till Statoil i Edsbyn en söndagkväll? Så märkvärdigt att jag (med rätta) ser ut som en mallgroda. 
Och är det inte nästan en Klart jag har't
Jo. så får det bli. Klart jag har't, part 55 har just presenterats.

Leverantören var Kina som jobbar på Solidaritetshuset i Ljusdal. För några veckor sedan tvärnitade jag utanför butiken (trots att jag inte "hade tid") eftersom second hand-butiker kan få mig att utföra drastiska handlingar. När jag konstaterade att klänningen saknade passform dök ett bekant ansikte upp, nämligen Kina från gymnasiet

... som var så gullig att hon hörde av sig och undrade om jag ångrade mitt icke-köp, och erbjöd leverans till Hälsinglands centralort. Även om klänningen kanske inte passar som handsken, vore det dumt att inte nappa. Ju.  

3 kommentarer:

  1. Men så tokigt satt den väl inte? Allt klär en skönhet som du! Det var roligt att träffas hoppas det blir fler gången. Kanske hinner med en kaffe å nästa gång :)

    SvaraRadera
  2. De undrade om jag kandiderade till nån Lucia-oröstning - och det är väl ett rackarns fint betyg.

    SvaraRadera