Leta i den här bloggen

lördag 14 juli 2012

The dagfesten!

Eftersom pensionärswannaben (mói) är så kvällstrött och blir ett vrak efter fester som pågår till tre på natten (jag brukar ju vakna strax därefter i vanliga fall) införde jag och hanen "The Dagfesten" förra sommaren, helt enkelt för att slå ett slag för att "man kan ha fester dagtid också". Jag vill påstå att det är ett lyckat koncept. Här är några av dem som platsade på bild under årets The Dagfest:

Thomas var Marias privatchaffis och de kom i en trailer värdig Hollywoodstjärnor.
Efter semestrar med ostron på västkusten och middagar bland snorrika ryssar i Montenegro tyckte Björn och Åsa att den italienska buffén som serverades var i världsklass (jorå - de åt åtminstone), men så var ju delar från buffén från Kafé Rost & Deli i Edsbyn också.

De här stiliga herrarna ser till att fostra blivande kvinnliga världsstjärnor inom fotboll och handboll till vardags, men under The Dagfesten kunde de slappna av för en stund. 
Ser ni att det står en flott blomma på bordet? Den blomman kom första gästen med, nämligen Tobias med somriga skjortan. Snittblommor är en lyx jag aldrig unnar mig själv så när jag har snittblommor hemma känner jag mig rik. 
Ni kanske tycker att jag ser ut att vara lite blek? Det är jag också. Har ju slutat sola vettni, delvis inspirerad av festens huvudkock - hanen!

3 kommentarer:

  1. Såg mycket trevlig ut den där dagfesten ! Maten - yummie!! Folket snyggt .
    Sen skymtar en färglad lampa ? som jag var nyfuken på! Är lite "torsk" på lampor o dyl med prismor..

    SvaraRadera
  2. Och hanen ogillar verkligen den lampan, så jag kanske hör av mig :-)

    SvaraRadera