Leta i den här bloggen

söndag 29 april 2012

Frågor från Jazzhands

Den uppenbara mulitalangen Caroline Hainer har i sin blogg Jazzhands utmanat mig i att svara på 11 frågor. Jag svarar:

1. Vilken är den jobbigaste egenskapen hos en annan människa?
De som "coachar" andra (läs: mig) utan att jag har bett om det. (... och gissa om jag har ertappat mig själv med att respektlöst ge andra en massa visdomsråd)

2. Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv?
Eftersom det är så svårt att välja mellan Jane Seymore, Meryl Streep och Uma Thurman ...


så väljer jag:

3. Är det poesi eller bara banalt när Bruce Springsteen sjunger “Wrap your arms ’round my engine”?
Bruce har tjänat ihop till att aldrig behöva kallas banal.

4. Bästa superhjälten? (fri tolkning på frågan)
Är det här jag har chansen att svara Mamma?

5. Berätta om gång då du gjorde bort dig rejält. Alltså REJÄLT.
Såg att jag får svårt att klå Jazzhands vän, Björn, men .... jag är nära. Här kommer bortgöringen:
Jag var 21 år och var "den som hade flyttat från byn", när en återträff med gymnasiebrudarna stod på agendan. I den åldern hade jag svårigheter med att kontrollera mängden av alkohol varpå jag valde att köpa en svag form av den nämnda drycken. Jag ville förstås framstå som "den lyckade människa" jag inte var. Kvällen slutade med att vi dansade i en ring som man ju gjorde 1991 (hur det är år 2012 har jag ingen aning om eftersom jag inte är en flitig gäst på tillställningar där det dansas annat än kl tre på natten till nostalgimusik) och efter att tidigare samma kväll ha ramlat från en scen låg jag i mitten av ringen och spelade luftgura. Bland annat. Har icke initierat någon klassåterträff sedan dess.

6. När grät du senast?
Tööörgrät igår när turbanen inte ville sitta som den skulle. Det kom inga tårar, men jag hu - hu - hu:ade till lite. Kan ha varit trött och hungrig. Riktiga tårar kom när jag såg avsnittet där Mondo i Project Runway när han outade att han var positiv på HIV.

7. Hur känner vi varann egentligen?
Det gör vi inte, men du har påverkat mitt val av parfym och jag storgiller (det heter så) dina formuleringar.

8. Har du en theme song?
Japp. Har skaffat en. Mama Cass - Make your own kind of music.

9. Kan du några vitsar?
Vitsar är otäcka, men jag tenderar att fnissa till kiss- och bajshumor. När pensionären i Little Brittain kissar så där vansinnigt mycket blir jag glad.

10. Om en affär snodde 300 kronor av mig och vägrar erkänna det, har jag då rätt att sno varor i denna affär till ett värde av 300 kronor?
Den rätten skulle jag ha, men jag skulle inte ta mig den rätten, utan jag skulle gå och tjura i tysthet.

11. Vad läser du just nu?
Blonde (för andra gången).

Eftersom jag är avundsjuk på frågan "Det konstigaste yrket du har velat ha i ditt liv", svarar jag ändå:


Är en rebell och skickar inte 11 frågor vidare även om det vore spännande att se vad Anna-Karin och Johannes skulle svara ...

1 kommentar:

  1. Sådärja: http://arveheden.wordpress.com/2012/04/30/elva-fragor/

    SvaraRadera