Leta i den här bloggen

måndag 16 april 2012

Ingmari Lamy

Det är inte bara Kristen McMenamys hår och utseende jag fascineras av. Ingmari Lamy skulle jag kunna stirra på i timmar (kanhända en lätt överdrift, men vacker är hon). Jag fick Ingmari Lamy som vänförslag från Alva på facebook. I Ingmaris blogg hittar man både nya bilder och bilder från den tiden då hon jobbade med fotografer som Bob Richardson och David Bailey. Just nu ser jag fram emot att kolla in henne i nån kommande Gudrun Sjödén-katalog hemma hos mamma där alla Gudrun-kataloger blir sönderbläddrade. Blir ibland trött på Gudrun-blommorna (är ständigt matad med dem nämligen), men stylingen i katalogerna är alltid bra. Att döma av hennes senaste blogginlägg ser frisyrerna ut att bli fantastiska.
Och här en bild från 1968.
Och apropå Gudrun. Varför köpte jag inte nåt av halsbanden?
Stod ju och klämde på det i höstas ...

2 kommentarer:

  1. Hon är så vacker, får en slags känsla av ett skogsväsen ..Läser hennes blogg osv efter din rekomendation.

    SvaraRadera