Leta i den här bloggen

fredag 27 april 2012

Ulla-Marie - ett spöke/en fågelskrämma!

Inte särskilt innovativa öknamn. Min nominering till årets vardagschic engagerar facebookvänner och andra och jag är mallig som få. Vore det inte för att jag har ett jobb som gör att jag träffar många människor skulle jag antagligen bara förflytta mig mellan affären (kan inte planera mina inköp ens en dag i taget), en och annan vända till Stockholm samt den årliga Italien-resan (vi börjar snacka "årligen" nämligen). Lever med andra ord ett very oglamouröst liv, men med undantaget att jag går igång på kläder som jag finner vackra ... Huruvida de är vackra eller ej råder det naturligtvis delade meningar om. På fina Nilssons sisters bloggen finns det en anonym man (för jag brukar falla kvinnor i smaken) som kallar mig för ett spöke samt en fågelskrämma. Valen av öknamn gör också att jag gissar att mannen (jo, mannen) är ... äldre än mina 41 år åtminstone. Men när Maria fotade mig hösten 2009 vill jag påstå att jag tog mig bättre ut än ett spöke, men så fick jag instruktioner om vinklar och miner av MariasofSweden också.
Och fler föreviganden av Maria:
Hon kan hon. Maria dännä.

7 kommentarer:

  1. Sällsynt inskränkta kommentarer på Systerbloggen. Bara att beklaga att någon orkar leta fram den attityden och dessutom göra sig besvär att förmedla den. Eftersom jag är såväl man som äldre än dina år kan jag bara säga att det får stå för den gubben. Den här gubben bugar sig och är med i fanklubben!

    SvaraRadera
  2. Bah... Den anonyme har säkert jogging brallor me häng och foppa tofflor själv för jämnan.. Vad vet en sådan om snygghet !

    SvaraRadera
  3. http://www.jazzhands.se/?p=5985

    Finns ett meddelande till dig här!

    SvaraRadera
  4. Det är en fin gräns mellan chic och patetisk...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant. Gissar att du syftar på att jag inte lyckas balansera den gränsen. För egen del tänker jag att jag lyckas vissa dagar och misslyckas andra dagar. Jobbigt "de andra dagarna", men det är lite jobbigare med ... låt säga, krig och svält.

      Radera