Leta i den här bloggen

lördag 13 augusti 2011

The Sartorialist

Det härliga med The Sartorialist är att han får fram det fina i det som annars (kanske) inte skulle ha uppmärksammats. Jag hade nog inte noterat denna blonda, vackra donna om jag hade befunnit mig på Götgatan, men så har jag ju delvis svikit min tanke om att varje vecka fota flotta bybor också. Att jag jämför mig själv med The Sartorialist och Edsbyn med New York är i övrigt helt rimligt på alla sätt.
Sen vet jag ju att det kan fubbas lite ibland, men det gör inget när det blir så här poetiskt.


4 kommentarer:

  1. Hemma på min by är det nog mest bara Foppa tofflor och hängiga mys byxor..Tråligt som tusan och har man några lite annorlunda kläder så stirras det som tusan! Då brukar jag sträcka på mig o tänka F*Y !!!
    Mer snygga kläder åt folket ocg bränn dom där j*vla plast skorna!!!

    SvaraRadera
  2. De där skorna ... som dessutom ger svampiga fötter. Märkligt fenomen.

    SvaraRadera
  3. Bilden från Götgatan är så fin så jag måste tryckutjämna känslorna. Flickan är ljuvlig och ljuset fantastiskt.

    SvaraRadera
  4. Ulla-Marie, tack för länken till Sofia springer. Jag hade ingen aning om vem människan var förrän alldeles nyss (sån koll har jag) men nu är jag fast. Löpning i finkläder, jamennaturligtvis, det är ju så det ska vara!

    Foppatoffelgrejen kommer att vara en av de konstigaste när man ser tillbaka och 2000-talet är förr i tiden. Och the foppatoffelwalk kommer att bli en grej de kör som partytrick.

    SvaraRadera