Leta i den här bloggen

fredag 9 december 2011

Borde Maria ha't?

Man får en fråga om detta klädval:
Man känner ansvar eftersom man (jo, jag slipper tänka på att skriva i jag-form eftersom det är min blogg=jag bestämmer, och jag gillar att använda "man" när jag menar "jag") får frågan överhuvudtaget. Klart att hon kan ha de där kläderna, men hon skulle också kunna ha så mycket mer. Jag är fortfarande oerhört nöjd med min egen "Mariastyling" som jag gjorde vintern 2009:

 Maria har perfekta förutsättningar och skulle kunna bära vad som helst, t.ex:
... men nu vet jag att hon är mer sansad än så samt att hon nog behöver vara en aning mer praktiskt klädd i sin vardag. Min första tanke var siluetten. Jag tror att en slank lite 70-talsaktig siluett är den ultimata:
Så såg jag den här kaftanen och kom att tänka på Bianca Jagger:

... och tänkte att jag drar fram några kvinnor från förr (det var ju bättre förr) som Maria kan inspireras av, t.ex stekheta Jane Birkin som liksom inte var alltför extravagant, men ändå oklanderlig (nåja en och annan nipple ibland) och ball som få:
Och Bianca dårå:
... och den sanslöst vackra Catherine Deneueve, även om Maria kan fortsätta att vara rökfri eftersom hon är tuff ändå.

Ja, hon skulle passa i rubbet!

1 kommentar:

  1. Wish that I had a body.. Som passade i sådana snyggheter!

    SvaraRadera