Leta i den här bloggen

torsdag 29 december 2011

När skor gör ont

(Ja, skorna - inte fötterna. Inga syftingsfel här inte).
Skor som tidigare var en källa till glädje har omvandlats till "ska funka bra". Vi har alla olika innbörder av "ska funka bra", men för egen del ska jag inte bli sämre i lederna och inte behöva kapa en tå i likhet med Askungens systrar. Trots att jag utmanar båda ovanstående kriterier med jämna mellanrum kan jag inte köpa de skor jag vill av fyra orsaker:
  • Om de är högre än 7 cm blir jag längre än 1,90 m
  • Om brytningen av foten blir högre än ca 5 cm får jag ont i ledfästena (låt oss ta sjukdomsbilden i detalj vid ett annat tillfälle)
  • Edsbyns klimat begränsar valet av skor
  • De finaste skorna är för dyra
... men i tanken:


Ett exempel på när ett par skor gör att allt annat också blir perfekt (men som inte skulle ha varit det annars):
Men tack vare dessa preparat stapplar jag vidare i mina  ... 6 cm (ca)
Prisa piller!

1 kommentar:

  1. Fattar liksom precis.. Ett problem som bara drabbade kan riktig förstå.Ont ont...
    Men precis som dom säger - ska man var fin får man lida pin. Tyvärr. Ett bauta stort dilemma för shoe lovers!

    SvaraRadera