Leta i den här bloggen

tisdag 6 december 2011

Den trötta bandy-capen

Gick på bandy iklädd vitt istället för i min gamla trotjänare i fredags. Edsbyn vann så det gick bra ändå, men jag sörjer att bandycapen har fått en stor kaffefläck ... eller åtminstone en stor fläck (?). Smutsen i kombination med det trasiga fodret och den något överlagade armöppningen (man ska inte applådera så våldsamt i en tjusig cape) gör att jag tvekar att ta den till närmsta stads kemtvättsombud ... som i sin tur skickar tvätten till nästa stad ("att bo i södra norrlands inland"!)
Fotot på mig och söstra från ... 2005(?): MariasofSweden innan hon blev MariasofSweden

Edsbyns framgång i fredags kan iofs ha berott på att jag hade med mig eleganten, Natalie på matchen. Jag bad henne ta på sig någon röd detalj, så hon hade med sig ett rött paraply som hon viftade glatt med. Underbart!

Jag har hittat en ersättare till min trotjänare, men de kostar ganska mycket. Nån sponsor som kan tänka sig att köpa swaggern från Dior till mig?
Eller någon av dwessa ifall det blir lite varmare inne i arenan?

3 kommentarer:

  1. Ok U-M ! Ser ju att den där som jag hittade i storbyn hade vart perfa åt dig ! Hel lång var den ju dessutom ! Nää får börja tänka på vad du vill ha nu också om man hittar snyggsaker! ;)

    SvaraRadera
  2. Very pretty :)


    Love your blog

    http://haideeandco.blogspot.com/

    http://haideeandco.blogspot.com/

    SvaraRadera